I still like you a lot and I always will.

Tog 12.39 bussen hem från skolan vilket var riktigt skönt så att jag han plugga ikapp matten och hinna med stallet medans det var ljust.
 
Red Caramell idag för första gången efter en såkallad vintervila pga att de inte har gått att rida, de har varit alldeles för halt. Min ponny har inga skor, broddar eller snösulor heller, helt barfota så det blir lite halkigt då. Vi red iallafall ut en bit och sen red vi lite på tygel och jobbade lite allmänt på volten. Caramell är världens finaste och mysigaste ponny men hon har som ful ovana att små stegra och backa när hon protesterar. Detta hände tex idag när hon inte ville gå längre, kunde inte få henne att gå dit jag hade tänkt från början då det var alldeles för mycket snö, men jag bestämde helt enkelt en annan väg som vi gick innan vi vände hem igen. Detta ska vi träna bort i vår, när underlaget är bättre och vi inte riskerar att hamna i någon snödriva. 
 
Elon ska även börja ridas in i vår så jag började lydnandsträna honom lite i stallgången då han inte är så jätte van vid det. Innan hade han smitit ur hagen och fick gå in i stallet genom gödselstacken pga omringade av elstaket.. Men det gick bra. Han skötte sig iallafall super fint sen i stallgången då vi tränade på att backa, gå när jag säger till, stå still osv. Blir helt kär i den lilla grabben. 
 
Ni får vrida på huvudet.. hehe
finis



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback